header-int

Kumpulan kata kata bersyukur

Selasa, 26 Mar 2024, 11:43:20 WIB - 295 View
Share
Kumpulan kata kata bersyukur

Sebagai manusia, kita hendaklah sentiasa bersyukur dengan nikmat yang Allah berikan kepada kita. Nikmat yang diberikan Allah bukan sahaja dalam bentuk material tetapi juga dalam keadaan fizikal yang sempurna, kesihatan dan banyak lagi.

Sebenarnya manusia tidak boleh dipisahkan daripada masalah. Dalam hidup ini ada dua perkara yang datang dan pergi sebagai pelengkap hidup iaitu kesenangan dan kesusahan. Namun, tiada siapa yang sentiasa gembira atau sentiasa bersedih.

Apabila anda merasakan kegembiraan, anda harus bersyukur. Apabila anda dalam kesusahan, ingatlah untuk sentiasa bersabar. Kerana jika anda boleh bersyukur dengan segala yang anda perolehi, setiap detik dalam hidup anda akan sentiasa dipenuhi dengan ketenangan jiwa. Syukur Manik-manik Hikmah dapat mengingatkan anda untuk sentiasa bersyukur atas segala kebahagiaan yang diberikanNya kepada anda. Di bawah brilio.net telah meringkaskannya daripada pelbagai sumber. Di sini anda akan menemui kata-kata bijak tentang kesyukuran yang bermakna dan menyejukkan hati.

Kata-kata bijak tentang kesyukuran meningkatkan perasaan gembira.

1. Tidak ada penderitaan yang kekal mahupun kebahagiaan yang kekal. Kecuali mereka yang tahu bersyukur, mereka akan bahagia selamanya.

2. Bila perjalanan hidup nampak bosan, Allah suruh kita bersyukur.

3. Bersyukur atas kesilapan yang anda lakukan. Ini akan menjadi pengajaran yang berharga.

4. Orang yang bersyukur sentiasa menghiasi wajahnya dengan senyuman.

5. Jangan berhenti mencuba apabila gagal. Bersyukurlah kerana melalui kegagalan Tuhan mengajar kita erti kejujuran.

6. Bersyukur apabila tidak mengetahui sesuatu. Kerana ia memberi anda peluang untuk belajar.

7. Jika anda tidak menghargai apa yang anda sudah ada, anda tidak akan pernah bahagia.

8. Rahsia kebahagiaan terletak pada tiga perkara: sabar, syukur dan ikhlas.

9. Jika anda tidak bersyukur dengan sedikit, anda tidak akan dapat bersyukur dengan banyak.

10. Kesabaran pasti akan mengharungi hari-hari yang paling sukar sekalipun. Hanya mereka yang kurang bersyukur yang rugi, hanya mereka yang kurang memahami berputus asa.

11. Apabila masalah anda menjadi terlalu besar, berehat dan bergembiralah dengan berkat anda.

12. Jika hidup anda tidak baik setakat ini, itu tidak bermakna anda tidak bahagia. Mungkin anda hanya terlupa untuk merasa cukup dan bersyukur.

13. Ketahuilah bahawa syukur itu peringkat yang paling tinggi dan lebih tinggi daripada sabar, takut (khauf) dan berpisah dengan dunia (zuhud).

14. Syukur bukan sekadar mengucapkan Alhamdulillah. Syukur adalah sikap. Ia adalah gaya hidup. Ia satu cara berfikir. Teruskan bersyukur.

15. Ujian anda sekarang adalah tanda kasih sayang Allah kepada anda. Tetap bersyukur dan jangan mengeluh.

Itulah beberapa Kata kata Bersyukur yang bisa kamu jadikan acuan dan tetap semangat dalam menghadapi segala rintangan maupun cobaan tentu dengan bersyukur hidup akan terasa lebih nikmat. semoga bermanfaat

Unidha Universitas Persatuan Guru Republik Indonesia Madiun, disingkat UNIPMA adalah universitas Persatuan Guru Republik Indonesia di Madiun, Indonesia, yang berdiri pada 17 Mei 1976. Rektor pada tahun 2022 adalah Dr. Supri Wahyudi Utomo, M.Pd.
© 2024 Universitas Indonesia Raya Follow Universitas Indonesia Raya : Facebook Twitter Linked Youtube
nexus slot